Wyślij wiadomość Zadzwoń

Marketing inwestycji deweloperskich

O
Autor: O C Luty 2020
clock 4 miesiące

Marketing inwestycji deweloperskich to zakres określonych działań promocyjnych, których celem jest wpłynięcie na wizerunek dewelopera oraz przybliżenie jego oferty inwestorom. Indywidualny dobór narzędzi, zastosowanie wielu kanałów komunikacji oraz wsparcie na każdym etapie inwestycji to tylko niektóre z zalet tego rozwiązania. Zobacz, o co jeszcze możesz je wzbogacić, aby szybciej uzyskać wzrost z inwestycji.


Spis treści
Strategia marketingowa
Cele 
Grupa docelowa 
Narzędzia promocyjne 
Oferta 
Odyssey Crew

Na czym polega marketing inwestycji deweloperskich?

Marketing inwestycji deweloperskich to ważny element planu strategicznego, dzięki któremu deweloper zwraca uwagę inwestorów na swoją ofertę. Trudno wyobrazić sobie budowę budynku mieszkalnego, obiektu usługowego lub osiedla bez odpowiednich założeń koncepcyjnych. Na każdym etapie realizacji inwestycji konieczne jest zastosowanie odpowiednich działań marketingowych - począwszy od wykupienia gruntu w dogodnej lokalizacji i uzyskania niezbędnych pozwoleń aż po finalną budowę i sprzedaż.


Strategia marketingowa inwestycji deweloperskiej

Strategia marketingowa inwestycji deweloperskiej opiera się na kilku fundamentach. Podstawę stanowią twarde dane, takie jak planowana miesięczna sprzedaż mieszkań, liczba niezbędnych zapytań ofertowych czy liczba wejść na stronę internetową inwestycji. Kolejny aspekt to wybór odpowiednich narzędzi marketingowych, które umożliwiają dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Na podstawie tych informacji budowany jest kompletny plan komunikacji.

Cele marketingu inwestycji deweloperskich

Marketing inwestycji deweloperskich ma na celu zwrócenie uwagi odbiorców na nową inwestycję, utrzymanie ich zainteresowania oraz zdobycie zaufania, a także zachęcenie do zakupu. Zbudowanie skutecznej strategii dla inwestycji deweloperskiej może skłonić potencjalnego inwestora do pozostawienia danych kontaktowych, wykonania telefonu lub złożenia osobistej wizyty w biurze. Odpowiednie działania marketingowe przeprowadzane są na każdym etapie, w czym pomocne okazują się określone narzędzia promocyjne.


wirtualna makieta 3d Ritmo Park
 

Grupa docelowa

Grupa docelowa odbiorców powinna być odpowiednio zawężona. Im lepiej dopasowane do niej reklamy, tym potencjalnie wyższy współczynnik konwersji. Na początkowym etapie strategii baza odbiorców jest stosunkowo mała, jednak sukcesywnie rośnie. Zastosowanie odpowiednich rozwiązań może skutecznie zoptymalizować działania marketingowe na każdym etapie inwestycji. Zdobywanie zainteresowania klientów jest kluczowe jeszcze na etapie oczekiwania zgody na budowę. Wykorzystanie specjalistycznych narzędzi sprzyja pozyskaniu większej liczby zapytań, a tym samym uskutecznia realizację harmonogramu sprzedaży mieszkań.

Narzędzia promocyjne niezbędne w marketingu inwestycji deweloperskich

Marketing inwestycji deweloperskich wiąże się z zastosowaniem wielu efektywnych narzędzi promocyjnych. Podstawą udanej strategii jest dotarcie do osób, które poszukują mieszkań. Na sukces przekłada się także jej spójność. Oferty specjalne i promocje należy odpowiednio zaprezentować we wszystkich kanałach umożliwiających dotarcie do odbiorców. Dotyczy to zarówno specjalnie zaprojektowanej strony WWW, jak i platform społecznościowych, newsletterów czy innych reklam. Zawarte w nich informacje dadzą potencjalnym inwestorom potwierdzenie aktualności oferty.


Nowoczesne technologie

Sposobem na poprawę jakości interakcji może być zastosowanie nowoczesnych technologii, takich jak wirtualna rzeczywistość i ekrany dotykowe. Realistyczna grafika projektów VR pozwoli odbiorcom lepiej zapoznać się z przyszłą inwestycją. Aplikacja Homer oferowana przez Odyssey daje możliwość odbycia wirtualnego spaceru po oferowanych mieszkaniach. Między poszczególnymi lokalami można się sprawnie przełączać, uruchamiając podgląd także na dodatkowe elementy budynku. Potencjalni inwestorzy mogą dzięki temu zobaczyć, jak faktycznie będzie wyglądała ukończona nieruchomość. Wirtualna podróż po inwestycji jest także sposobem na efektywną promocję brandingu.


Informacje o lokalizacji

Jeszcze na początkowym etapie warto przedstawić odbiorcom wszystkie zalety miejsca, w którym powstaje inwestycja. Pomocne okazuje się zwłaszcza wyszczególnienie w makiecie atrakcji znajdujących się w danej lokalizacji, włącznie z przynależnymi do niej terenami rekreacyjnymi, centrami handlowymi, obiektami usługowymi, szkołami, przedszkolami, kinami czy restauracjami. W ten sposób przyszłym mieszkańcom powstającego osiedla można przybliżyć korzyści, jakie uzyskają w przypadku podpisania umowy. Rozwiązanie to zwiększa również szansę trafienia do sprecyzowanej grupy docelowej.


Informacje o inwestycji

Udany marketing deweloperski wymaga szczegółowego poinformowania potencjalnych klientów o specyfice przyszłej inwestycji. Dotyczy to przede wszystkim podstawowych danych dotyczących nazwy, rodzaju wykończenia deweloperskiego czy wyglądu części wspólnych, m.in komórek lokatorskich, miejsc postojowych, klatek i wind. Za pomocą makiety przedstawić można wiele informacji o poszczególnych mieszkaniach, włącznie z atutami oferowanych mieszkań - takimi jak np. duże tarasy, rozległe przestrzenie w części dziennej czy przynależne ogródki.


Wyszukiwanie i porównywanie mieszkań

Usprawnienia oferowane przez Odyssey pozwalają inwestorom na szybkie znalezienie obiektu idealnie dopasowanego do ich wymagań pod względem ceny czy liczby pokoi. Homer pozwala też na porównywanie ze sobą najważniejszych cech mieszkań, a tym samym znalezienie rozwiązania optymalnie spełniającego ich potrzeby. Za sprawą dynamicznej architektury aplikacji główne narzędzia sprzedażowe dewelopera są sprawnie zintegrowane w ramach systemu CRM.


Marketing inwestycji deweloperskich w Odyssey Crew

Marketing inwestycji deweloperskich jest efektem pracy wielu konsultantów. Ich główny priorytet to zapewnienie deweloperom wsparcia na każdym etapie realizacji danego projektu. Koncepcja planu strategicznego w bardzo dużym stopniu opiera się na działaniach marketingowych. Ich umiejętne prowadzenie jest niezbędne przede wszystkim przy małych i średnich inwestycjach. Realizacją usług związanych z marketingiem inwestycji deweloperskich zajmuje się zespół Odyssey Crew.


Planowanie, wizualizacja 3D i uruchomienie sprzedaży

Współpracę rozpoczynamy od przygotowania briefu projektowego i zaplanowania odpowiedniej makiety, dzięki której sprzedaż uruchomić można na długo przed faktyczną realizacją inwestycji. Nasze wizualizacje 3D wyróżniają się realistyczną grafiką i posiadają funkcje optymalnie przystosowane do potrzeb inwestorów. Na kolejnym etapie uruchamiamy sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, takich jak mailing, statystki czy integracja z systemem CRM. W rezultacie do klientów można nie tylko szybo dotrzeć, ale też łatwo utrzymać z nimi kontakt. Zapraszamy do współpracy z Odyssey Crew i efektywnego promowania inwestycji.


Inne wpisy

(4 miesiące)

Virtual Reality dla deweloperów

(8 miesięcy)

Wizualizacje architektoniczne – zaprezentuj się z najlepszej strony

(9 miesięcy)

Interaktywna makieta nieruchomości - przyszłość na wyciągnięcie ręki

Pomysł już masz,
my zajmiemy się resztą